Jóhanna Erla Eiríksdóttir

Klinikejer, akupunktør og ergoterapeut

Uddannelse

Uddannet i akupunktur og traditioner kinesisk medicin (TCM)

Jóhanna er uddannet i akupunktur og traditionel kinesisk medicin (TCM), på Nordisk Akupunkturuddannelse, Skolen for akupunktur og kinesisk medicin.

Hendes tilgang til akupunktur behandling er holistisk og hun inddrager både vestlig og kinesisk metode i sit daglige arbejde som akupunktør.

Hun har en baggrund som ergoterapeut og hun har mange års erfaring fra behandlingsarbejde i hospitalsvæsenet.

Hun lægger stor vægt på at se på hele mennesket, når der lægges en behandlingsplan.

Hun arbejder ud fra en vished om at krop og sjæl hænger sammen og familie-, arbejdes-, og hverdagsliv har stor indflydelse på det enkelte menneske.

Som privatperson og som ergoterapeut i sundhedsvæsenet har det påvirket hende, at se på at en række sygdomme, ofte kun kan symptombehandles med medikamenter, som også ofte giver ubehagelige bivirkninger.

En tilstand som muskelgigt behandles typisk med binyrebarkhormonet Prednisolon, som kan give alvorlige og vedvarende bivirkninger.

Her erfarede hun, at listen af lidelser og problematikker, hvor akupunktur kan hjælpe er næsten endeløs og medfører ingen kendte bivirkninger.

Som tiden går, bliver hun til stadighed mere fascineret af akupunkturens virkning og det faktum at stimulering via akupunkturpunkter bruges til at understøtte kroppen i at helbrede sig selv.

Det tiltaler hende at akupunktur udmærket kan gå hånd i hånd med en traditionel vestlig behandling.

Som behandler er hun lyttende og imødekommende. Hun giver den enkelte klient tid og ro til at fremkomme med sine symptomer, så hun kan stille den rigtige diagnose.

Hun giver sig god tid med sine fingre til at mærke energien (Qi) i de enkelte akupunkturpunkter som hun vil bruge.

Hun lægger både krop og sjæl i sit arbejde.