Kosmetisk Akupunktur

Nåle i stedet for kemi

Hvis du ønsker en risikofri opstramning af din ansigtshud, er du kommet til det rette sted.

Her i klinikken bruger vi nåle i stedet for kemi til at stramme din ansigtshud op for at give dig et friskt og yngre look.

Kosmetisk akupunktur som alternativ til Botox

Selvom det er de færreste, der ved det, er akupunktur et reelt alternativ til klassisk plastikkirurgi og andre foryngende behandlinger som fx Botox og Restylane.

Kosmetisk akupunktur har de seneste år vundet frem som et alternativ til botox i både USA og England, hvor denne behandlingsform er den helt nye trend blandt de rige og berømte.

Nu er behandlingsmetoden også kommet til Danmark, og interessen er stor hos både dem, der kæmper mod ældningstegn, samt dem der bare gerne vil have et friskt look.

I praksis anvender vi nåle som alternativ til plastikkirurgi. Dette gøres i praksis ved at placere nålene i den ydre ansigtshud, hvor de øger blodomløbet og giver huden et mere ungdommeligt udtryk.

Du får ganske enkelt et yngre look uden gift eller øvrige bivirkninger.

Hvad er kosmetisk akupunktur?

Når der behandles kosmetisk med akupunktur, stikkes meget fine nåle i ansigtet for at mindske rynker og hævelser - som fx poser under øjnene - samt for at stimulere ældet og slap hud. Blodgennemstrømningen øges, så ansigtet får en sund, frisk og mere ungdommelig glød.

Behandlingen understøttes og afsluttes med ”gua sha”, der er en bindevævsmassage udført med olie og en rosenkvaststen og/eller massage med små sugekopper – også kaldet cupping.

Modsat botox og andre kirurgiske indgreb bevarer du din mimik, når du vælger behandling med kosmetisk akupunktur.

Behandlingen er i øvrigt at sammenligne med en wellnessbehandling, da den er utrolig afslappende. Vi hører ofte fra vores klienter, at de oplever en ”svævende fornemmelse”, når de forlader klinikken.

Hvad sker der med kroppen under akupunkturbehandling?

Under akupunkturbehandling skabes der fri forbindelse mellem kroppens organer og hele meridiansystemet, hvilket fører til balance og frit flow. Blod og livsenergien Qui stimuleres til at flyde frit i organer og i meridianerne, hvilket hjælper kroppen med at blive i stand til at helbrede sig selv.

En klog mand, vi kender, plejer at sammenligne akupunktører med telefondamer fra gamle dage. Telefondamerne flyttede rundt på stik for at skabe forbindelse mellem folk. Vi stikker nåle i nøje udvalgte punkter for at skabe forbindelse i kroppen.

Virker akupunktur på alle?

Akupunktur virker på alle både efter første behandling og over tid. Akupunktur kan helbrede en lang række lidelser, dog vil vi ikke påstå, at akupunktur kan helbrede kroniske lidelser som fx Sklerose, Parkinson eller Alzheimer. Akupunktur kan dog lindre på symptomerne og give bedre livskvalitet, samtidig med sygdomsforløbet i flere tilfælde forhales.

Det samme gør sig i høj grad gældende ved mange former for cancer. Også her er akupunktur rigtig relevant, da akupunktur er velegnet til at behandle bivirkninger i forbindelse med kemo- og andre medicinske behandlinger. Akupunktur har også vist sig effektiv til behandling af hedeture forårsaget af antihormonel behandling i forbindelse med brystkræft.

Uddannede akupunktører stiller diagnoser efter kinesisk medicinsk lægevidenskab (TCM) og behandler ud fra den stillede diagnose. Såfremt behandleren er i tvivl om, om en alvorlig lidelse kan lægges til grund, vil en veluddannet akupunktør altid bede klienten om at gå til sin praktiserende læge for at blive undersøgt nærmere.

Metode

Akupunktur er en del af den traditionelle kinesiske medicin TCM (Traditional Chinese Medicine). TCM bygger på en mere end 3000 år gammel asiatisk medicintradition, hvor akupunktur udgør en stor del.

Indenfor TCM-behandler vi ud fra udgangspunktet, at kroppen har en vital energi, der cirkulerer gennem kanaler kaldet meridianer, der har direkte forbindelse til kroppens organer. Under akupunktur anvender vi små sterile nåle. Når de stikkes ind i huden, mærker du et lille prik, og efterfølgende føler du måske en svag summen i kroppen.

Vi behandler mange lidelser, symptomer og bivirkninger med akupunktur. Vi finder din krops ubalance og målretter behandlingen ud fra denne. Akupunkturen vil efterfølgende understøtte kroppens naturlige evne til at helbrede sig selv.

Behandlingsmetode

Vi taler: Dansk, engelsk og islandsk.

Samtale

Efter at du har booket en behandling hos Johanna vil du møde hende på klinikken til en samtale. Jóhanna vil spørge ind til dit almene helbred og grunden til din henvendelse.  Dette tager 20 min.

Analysere

Efter samtalen stiller Johanna en diagnose og kommer frem til det rette behandlingsform, til netop dig.

Efterfølgende modtage du en behandling, som varer 35 minutter.

Behandlingsplan

Efter behandlingen vil Johanna komme med et forslag til fremadrettet behandlingsplan, som tilrettelægges i samråd med dig.

Andre årsager

• Hold i nakke og ryg
  • Eksamensangst

Jóhanna Erla

Johanna er uddannet i akupunktur og traditionel kinesisk medicin (TCM)
på Nordisk Akupunkturuddannelse, skole for akupunktur og kinesisk medicin.

Bestil et tid hos os nu!

Udfyld denne formular og vi kontakter dig